Je tato metoda pro děti bezpečná?
Bezpečnost metody potvrzuje lektorova mnohaletá zkušenost s pozitivními výsledky a ohlasy, ale i lékařská pozorování. Veškeré výsledky potvrzují, že při výuce dětí touto metodou nedochází k nežádoucím účinkům, které by špatně působily na dětskou psychiku a mozkovou činnost.
Zde je krátký výňatek z posudků některých vědeckých ústavů, které prováděly výzkum tohoto fenoménu:
1. Fakulta medicíny New Yorské univerzity
– Během zkoumání, nebyly zjištěny signály charakteristické pro světlo nebo zpracování světelných informací postupujících do mozku dětí se zavřenýma očima přes neprůhlednou pásku. Bylo ale zjištěno, že v části zátylku mozku, byly zpracovávany informace, signál který je charakteristický pro světlo nebo obraz.
podepsal Ph.D. Neurometrician E.Roy Jon
.
2. Laboratoř psychofyziologie Moskevské humanitní univerzity
Posudek výsledku psychofyziologického stavu dvou dětí v průběhu vyučovacích hodin metodě „IV“:
– Po dobu vyučování je EEG normální.
– Po výuce byla zjištěna aktivita pravé mozkové hemisféry, tento stav je spojen se specifikem výuky. Změna v mozku odpovídá normálnímu chování mozku.
– V procesu vyučování nebyly zjištěny negativní reakce, naopak, emocionální stav se ustálil a snížil se k rovnováze.
vedoucí laboratoře psychofyziologické Moskevské Humanitní Univerzity Prof. MUDr. Zvonikov V. M.
.
3. Laboratoř Neurofyziologie dětí. Ústav evoluční fyziologie a biochemie Ruské Akademie Věd
– Bylo zjištěno, že v průběhu vyučovacích hodin, na kterých se prováděl cvik určování barev a čtení textů v podmínkách nedovolujících propouštění světla na sítnici oka (děti měly na očích speciální, světlo nepropouštějící pásku), informace o barvách a textu děti přesto přijímaly prostřednictvím, pro vědu, neznámých informačních kanálů.
Závěr: Podle nově zjištěných informací si myslíme, že je potřeba tuto fenomenální oblast prozkoumat hlouběji.
profesor neurofyziologické laboratoře UVFB RAV MUDr. Šepovalnikov A.N.
.
4. Itálie – zatím nejkomplexnější uskutečněný výzkum
Na výzkumu se podíleli zejména prof. Elio Conte a prof. Enrico Pierangeli, o jejichž zjištěních sami vypovídají v níže zveřejněných videích