V našem centru nabízíme Kurzy IV vedené lektorem Janem Světlákem

Co je intuitivní vidění

Výsledkem procesu výuky Intuitivního Vidění (IV) je, že se účastníci kurzu (děti ve věku 5-12 let) i  s vyřazeným fyzickým zrakem naučí vidět. Zní to fantasticky a až téměř neuvěřitelně, ale takové vidění skutečně reálné je, o čemž se můžete sami přesvědčit na mých přednáškách, u dřívějších absoloventů mých kurzů, nebo například na mých videích níže. 

Je hezké vidět děti, jak s neprůhlednou maskou na očích provádí zadané úkoly s naprostou jistotou a neomylně. Ovšem je třeba si uvědomit, že to vše nemá být pouhou cirkusovou atrakcí.

Vidět “bez zapojení očí” je pro děti fascinující pouze chvíli. Po krátké době si totiž na tuto schopnost zvyknou jako na něco, co měly vždy a spíše se diví, že se tomu ještě někdo diví. I já se často divím, proč se rodiče na kurzu diví, že se jejich dítě “rozkoukalo”, když je na kurz přivedli právě proto, aby se tak stalo. Po letech vyučování tak dnes tuto vizuální část (předvádění) schopnosti „vidění bez očí“ vnímám spíše jako důkaz pro rodiče těchto dětí, že něco mezi nebem a zemí existuje.

Skutečné přínosy této metody pro děti jsou totiž jiné než se vytahovat před vrstevníky, rodinnými příslušníky a známými rodičů. Bylo by skutečně škoda, aby se přehlížely jen proto, že to, co děti předvádí, je tak šokující, že ostatní jde stranou.

.

Jaké jsou tedy přínosy IV pro děti ?

Hlavní přínosy jsou dva :

  • Zkvalitnění vidění

Upozorňuji, že se zmiňuji o vidění, ne o očích, či očních vadách. S fyzickýma očima nepracuji, nejsem lékař a tedy k fyzickým komplikacím a disfunkcím očí se nebudu vyjadřovat. Pracuji s viděním a zkvalitňujeme pouze vidění.

Uvedu názorný a i častý příklad:  dítě trpí krátkozrakostí. Dle posledního vyšetření má předepsány brýle 5 dioptrií na obě oči. Před kurzem bez brýlí vidí špatně, mžourá a drobné obrázky, či písmena vidí maximálně na vzdálenost natažené ruky.     Po kurzu vidí a čte i bez brýlí na vzdálenost stejnou, jako děti se zdravýma očima a stejně s brýlemi jako i bez nich. Při návštěvě očního lékaře předvádí dobré vidění při testu čtení písmen na dálku z tabule, ovšem při měření zraku na přístroji, tento nadále ukazuje 5 dioptrií.

Pro děti s poškozeným zrakem je kurz velice přínosný. Je-li dítě “živější” a ideálně i nadšené z kurzu, výsledek je téměř zaručený. Paradoxně se lépe pracuje s většími dioptriemi, než s menšími, neboť výsledek je znatelnější a přesvědčivější pro dítě i přítomné rodiče. Tímto způsobem se nám (pracujeme společně s manželkou) již podařilo napravit vidění i u klasickou medicínou nenapravitelným viděním, jako je neoperovatelný šedý zákal v čočce; problematický parazit v oku; nebo silně zhoršený zrak poškozením očí silnou zánětlivostí, či nedovyvinutýma očima poškozenýma inkubátorem.

Jedinou výjimkou jsou děti zcela nevidomé, které potřebují individuální, delší a zcela odlišný přístup pro aktivaci vidění. Tedy na našich stránkách vyhlášené kurzy určené skupinkám pro větší počet dětí pro ně vhodné nejsou.

  • Mentální rozvoj

Kurzy nejsou určeny pouze dětem se zrakovým handicapem. Vzhledem ke skutečnosti, že aktivací schopnosti a jejím tréninkem se zapojuje do činnosti další, běžně nevyužívaná část mozku, což bylo potvrzeno odbornými testy, bývá častou zpětnou vazbou dětí po kurzu i nárust IQ.

Zároveň děti v tomto věku prochází samy fyzickým vývojem, což při zapojení činnosti nové části a vývoje mozku celkově, udělá své. Nejmarkantnější zpětné vazby byly u dětí, které kurz absolvovaly přes letní prázdniny nebo těsně před a přes léto schopnost rozvíjely. Po delší školní pauze si těchto změn totiž všimli sami učitelé. Vyzrálejší přístup, zlepšení soustředění, to vše prokázané zejména zlepšeným školním prospěchem, to jsou také některé zpětné vazby s odstupem času po absovování kurzu.

Co dodat?

  • – Pro děti je naše výuka zábavná, rozvíjíme se hrou.
  • – Během kurzu se jim líbí, že dokáží něco, v čem jsou výjimeční a baví je to.
  • – Cvičení podle metody IV rozvíjí v dětech sebejistotu, což se do života rozhodně hodí.
…………
…………

Ukázky obrázků, které namalovaly děti, s maskou přes oči, po aktivaci Intuitivního vidění:

….

Struktura kurzu

Děti absolvují celkem pět dvouhodinových lekcí.

  1. lekce – úvod a aktivace vidění
  2. lekce – rozvoj vidění na blízko
  3. lekce – rozvoj vidění na dálku
  4. lekce – vidění detailů do dálky, napasování vidění do běžného denního režimu slabozrakým
  5. lekce – finální doladění a závěrečné přezkoušení s ukázkama kvality vidění absolventů kurzu.
    ..
    V případě vyhlášení jedné, nebo dvou skupin pro kurz, děti probírají 2 lekce denně a kurz je třídenní. V případě vyhlášení více skupin je kurz pětidenní, přičemž na každý den je plánována jedna lekce..

 

Upozornění a omezení

Kurz je zpřístupněn pouze dětem ve věku mezi 5 až 12 lety (včetně). Důvod věkového omezení je ten, že děti mladší mají problémy se způsobem výuky a udržení koncentrovanosti, starší děti zase projevují způsob smýšlení a názorové předsudky dospělých, tedy již nejsou způsobilé k přímé výuce “vidění” v dětském režimu. V případě skutečně vážného problému vidění, kde čas hraje roli (postupná ztráta zraku apod.), je přístupná i věková výjimka na základně individuálního posouzení, ovšem věku blízkém vyhlášenému rozmezí.

Kurz a výuka probíhá bez přítomnosti rodičů

Kurz není vhodný pro děti s mentální poruchou, v případě jiných zdravotních problémů s námi prosím předem konzultujte vhodnost kurzu ( kristall-centrum@email.cz)

 

Doporučujeme shlédnout i videa s výsledky z našich kurzů, které společně s tématickými články naleznete pod odkazem Videa k metodě

 

Máte zájem o kurz a v kalendáři akcí není zatím žádný vyhlášen, je zcela zaplněn nebo Vám nevyhovuje čas či místo kurzu? Napište nám o svém zájmu (kristall-centrum@email.cz) a my Vás vyrozumíme ihned, jak bude vyhlášen kurz, který by Vám vyhovoval. 

Zobrazit web

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien