Odpovědi na nejčastěji kladené otázky k dětskému kurzu

.

Je kurz vhodný pro děti, které mají krátkozrakost či dalekozrakost? 

ano, kurz této metody je pro tyto děti vhodný. Na našich videích ukazujeme některé z úspěchů, kterých bylo dosaženo v průběhu kurzu u takových dětí. Míra poškození fyzických očí přitom není nejhlavnější kritérium úspěchu (očima se nekoukáme). Nejčastější dioptrie jsou kolem 7, samozřejmě jsme dosáhli úspěchu i u slabších, ale i silnějších – 10, dokonce 21. Pro kýžený výsledek není rozhodné poškození očí, ale individuální stav dítěte (jak je energické, nadšené) a fakt, že někdy v životě, byť za pomocí dioptrických pomůcek vidělo. Do této úrovně jsme schopni se dostat rychleji, často již v průběhu kurzu. Další posuny ve vzdálenosti jsou již pomalejší, ale jsou možné až do úrovně zdravě vidících jedinců. Jsou úspěchy i u nevidomých, ale zde je to o individuálním a déledobějším cvičení. Je třeba podotknout, že fyzické oči se kurzem nenapraví, pouze dítě začne koukat jiným způsobem, který si později ani nebude uvědomovat a bude to brát jako normální. Tím pádem odborným přešetřením poškození očí přístroje ukáží dioptrie dál, jen dítě bude prakticky bez brílí vidět stejně, jako by je mělo, často i lépe. Mezi úspěchy tohoto způsobu „vidění“ jsme dosáhli i u vad jiného rázu očí – rozkoukané oko přes neoperovatelný zákal, parazit v oku, který způsoboval proměnlivost dioptrií, aj. Úspěšnost napravení poškozeného zraku na mých kurzech je vysoká (cca 80%), zbývající zlepší během kurzu zrak, ovšem ne do plného stavu zdravých očí. Zde se však bavíme o nápravě zraku fyzického, vidění jiným způsobem dosáhnou děti všechny. Nápravu vidění fyzického je však brát jako bonus, jelikož tuto nezvládnou ani všichni lektoři kurzů Marka Komissarova. Metoda je zaměřena hlavně na otevření nových možností, zpřístupněním další části mozku a všech pozitivních možností, které s sebou tato aktivace přináší. Pracuje se zde se zrakem a tedy správným cvičením lze zrak zlepšit, ale skutečně se nemohu vyjadřovat za praktiky jiných lektorů, statistiky a popisy výše vyplývají pouze z mých kurzů, pod mým vedením.
.

Je kurz vhodný i pro děti, které mají zrak v pořádku ?  

Jednoznačně ano, je… Ačkoliv zveřejňujeme hlavně videa s dětmi, kterým se podařilo zrak zlepšit,  je to hlavně z důvodu prokazání účinnosti metody. Rád bych však poukázal na fakt, že smyslem kurzu není jen dosažení možnosti “vidění”, což je jen jeden z efektů díky aktivaci Centra informačního vnímání (CIV), ale touto aktivací dochází k zapojení další části (běžně nevyužívané) našeho mozku, čímž dochází k mnoha dalším pozitivním efektům (zaznamenali jsme navýšení IQ, zlepšení soustředění, zlepšení prospěchu ve škole, odstranění komunikačních bloků apod..)
.

Je náprava zraku u dětí, které odložily brýle permanentní ? 

Záleží na dítěti. I když již v průběhu kurzu mohou dosáhnout stavu, kdy bez brýlí vidí dále než s brýlemi, pokud nebudou pravidelným tréninkem CIV procvičovat, postupně tuto schopnost ztratí. Stejně jako ztrácíme i jiné schopnosti a dovednosti, pokud je pravidelně neopakujeme (neprocvičujeme).
.

Kurz je určen pouze dětem od 5ti do 12ti let?

Spodní hranice kurzu je stanovena na dovršených 5 let, neboť z počátku je vyžadována schopnost dítěte soustředit se na požadované úkony, které první den až dva nemusí být pro dítě plně zábavné. Později se děti rozvíjí hrou. Jenomže ze zkušenosti právě děti mladší této hranice si často vynucují individuální pozornost a stanovené cviky vykonávají pouze ty, které je baví,  přičemž u nich nevydrží delší dobu. Absenci rodičů při kurzu také nepochopí. Děti starší hranice 12ti let povolujeme se kurzu zúčastnit až do dovršení 13tého roku. Potom jsou z pohledu naší metodiky brány za dospělé a dětského kurzu se zúčastnit nemohou. Pokud se však budou chtít zúčastnit kurzu pro dospělé, až do 15ti let mají zvýhodněnou cenu kurzu, která je shodná s cenou kurzu dětského.
.

je kurz vhodný i pro děti s ADHD, autismem, či mentální poruchou?

Dříve jsem byl otevřený učit všechny děti. Přicházeli děti s downem, autismem i mentálně postižené. Později jsem tak musel podmínky upravit a nepřijímat děti s mentální poruchou. Bohužel nejsem čaroděj a děti kouzelnou formulí nezměním. Hlavně z počátku potřebuji cílenou spoluprácu dětí, než se vidění zaktivuje, a stejnětak první dny, než se prokouknou i do dálky, aby si potom mohli schopnost rozvíjet hraním. Problém byl právě v tom, že tyto děti buď vůbec  nechápali, co po nich chci, nebo neudrželi soustředění s tím, že je to už nebaví. Ze stejného důvodu jsem posunul hranici počátku výuky dětí na 5 let. Jakmile děti dosáhnou školního věku, mají již zažitou nějakou disciplínu na to, aby nudnější začátek vydrželi. Děti ADHD, pokud jsou živé, avšak nevyžadují si individuální dozor a pozornost, spolupracují, to jsou vynikající absoloventi kurzu s perfektními výsledky (ta energie funguje snad jako doping). Pokud ovšem nereagují na mé vedení, je to problém nejen pro ně, ale i ostatní děti v kurzu. Jakékoliv dítě, které si bude vyžadovat individuální přístup, zpomaluje výuku ostatním dětem ve skupině. Na přímý individuální kurz mi bohužel nezbývá času a v rámci skupin tedy více vítám děti s vadou zraku, než právě s poruchou jiného rázu. Ve skupině zvládnu maximálně 2 děti s vadou společně se 3 zdravými. Aktivace CIV může poskytnout zajímavé výsledky, ale i když jich dosáhne drtivá většina absolventů, nikdo je nemůže 100% garantovat.
.

odkaz na stránky Kristall centra s aktuálně vyhlášenými dětskými kurzy

Napsat komentář

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien